“DÜŞÜN TAŞIN OKUMA YAŞIN PROJESİ”
HAZIRLAYANLAR
Aykan SANCI
Fatih AKKUŞ
Hüseyin ÖZAY
Bahri YAMAN
Ladik Kaymakamlığının ……… tarihli ve 10646957 sayılı oluru ile uygulanmaktadır.
………..-2016
Proje Adı |
DÜŞÜN TAŞIN OKUMA YAŞIN |
||
Proje Konusu |
İlçemizde öğrenim gören ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine kitap okuma alışkanlığını kazandırmak; öğrencilerin kendisini ifade etmesinin, iletişim ve sosyal becerilerinin gelişiminin sağlanmasıdır. |
||
Projenin Amacı |
Okumaya başlayan öğrencilerin, okumayı alışkanlık haline getirdikleri takdirde, kendilerini daha iyi ifade edebilmelerini; etkili konuşma ve yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
||
Projeyi Düzenleyen Kurum |
Lâdik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü |
||
Projeyi Düzenleyen Kurum Yetkilisi: |
Aykan SANCI Ladik İlçe Milli Eğitim Müdürü |
Fatih AKKUŞ Şb. Md. Hüseyin ÖZAY Şb. Md. Bahri YAMAN Şef |
|
Proje Kaynak Birimi |
Lâdik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü- Tüm Okullar-Kurumlar- İlçe Atatürk Halk Kütüphanesi |
||
Proje Destek Birimi |
Lâdik İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü Proje Ofisi Ladik İlçe Atatürk Kütüphanesi |
||
Proje Uygulama Birimi |
Tüm Okul, Kurum ve Pansiyonlar
|
||
Kapsam |
İlkokul: 2, 3 ve 4. sınıflar Ortaokul: Tüm Sınıflar Lise: Tüm Sınıflar |
Tüm Resmi ve Özel Pansiyonlar
|
|
Proje Danışmanı Tel Web/Mail |
Bahri YAMAN 0 (545) 409 71 92 bahriyaman@meb.gov.tr
|
||
İrtibat kişisi Tel Web/Mail |
|||
Proje Yürütme Kurulu |
Fatih AKKUŞ- Şube Müdürü Hüseyin ÖZAY – Şube Müdürü Bahri YAMAN – Şef |
||
Proje Değerlendirme Kurulu |
Aykan SANCI -İlçe Milli Eğitim Müdürü Fatih AKKUŞ -Şube Müdürü Hüseyin ÖZAY -Şube Müdürü Bahri YAMAN -Şef |
||
Proje Uygulama Tarihi |
2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı II. Dönem Başı |
||
BİRİNCİ BÖLÜM
I. GİRİŞ
Okuma insanın kişisel gelişimini sağlayan önemli etkenlerin başında gelir.İnsanın düşünce yapısını, hayal dünyasını geliştirir, sözcük dağarcığını arttırır, insana bilgi ve birikim kazandırır.
Dilimizin gelişmesi ve korunması için öğrencilerimizden başlayarak, toplumun tüm kesimlerinde ömür boyu okuma alışkanlığının kazandırılması büyük önem taşımaktadır.Ayrıca kitap okuyan öğrencilerin, okuma alışkanlıları ve ders başarıları arasında olumlu bir ilişki olduğu bilinmektedir.
II. PROJENİN GEREKÇESİ
İnsan beyni okuma ile beslenir ve bilgiler ile güçlenir. Okumak insana farklı bakış açıları kazandırır.kitap okuma ile kelime hazinemiz genişler. Bilgi edinme isteği artar. Kitap okumak düşünceleri besler ve güçlendirir. Tıpkı bir pusula gibi insana yol gösterir.
Okuyarak olayların ve gelişmelerin iç yüzünü öğrenen bir kişi, öncelikle kendine olan güvenini artırır. Bu da düşünce ufkunu geliştirip, geniş bir görüş açısı sağlayarak, olayları sağlıklı değerlendirebilme yeteneği kazandırır. Ayrıca okuyan kişiler çok okumanın beraberinde getirdiği zengin kelime dağarcığına sahip oldukları için, etkileyici konuşarak hitap ettikleri kişilerde derin bir etki de bırakırlar. Bu etki insanlarla ilişkileri güçlendirmekte, kişiye daha sosyal bir karakter kazandırmaktadır. Dahası, geniş kelime dağarcığı, insanın daha fazla kavramla düşünebilmesini sağlar. Yani düşünce kapasitesini ve kültür düzeyini artırır. Okuyarak kendini geliştiren kişiler elbette çevrelerinde gelişen olaylara da hâkim olacak ve toplum içinde eğitim seviyesinde zamanla bir ilerleme sağlanacaktır
Okumanın beraberinde getirdiği sayısız faydası vardır. Asıl olan bunun önemini idrak etmek ve uygulamaktır. Bacon’un da dediği gibi “Okumak bir insanı doldurur, konuşmak hazırlar, yazmak ise olgunlaştırır”
III. PERFORMANS KRİTERLERİ
1. Öğrencilerin, okuma alışkanlığı kazanmalarını sağlanacaktır.
2. Proje, ülkemizdeki diğer ilçeler ve iller için de örnek oluşturacak nitelikte olup, kısıtlı bütçenin ya da maddi imkânsızlıkların kitap okumaya engel olmadığını, göstermesi açısından da önemlidir.
IV. PROJENİN KONUSU
İlçemizde öğrenim gören öğrencilere kitap okuma alışkanlığını kazandırmak; öğrencilerin kendisini ifade etmesinin, iletişim ve sosyal becerilerinin gelişiminin sağlanmasıdır.
V. AMAÇLAR
Bu projeyle ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırmak amaçlanmaktadır. Projenin özel amacı; öğrencinin kitap okumasını ya da bir günde kitap okumak için en azından ortalama bir saatini ayırmasını sağlamaktır.
Okullarda kitap okumaya başlayan öğrencilerin, kitap okumayı alışkanlık haline getirdikleri takdirde, kendilerini daha iyi ifade edebilmelerini; etkili konuşma ve yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamak, projenin amaçları arasındadır. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırarak, toplumsal duyarlılık ile yorumlama bilgi ve becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Bu yolla öğrencilerin analitik düşünen, düşündüğünü doğru ve açık bir şekilde ifade eden, algılama gücü yüksek, yorum ve sentez yapabilen, sorgulayan, tartışan, doğruların tek noktadan değil çeşitli bakış açılarıyla ortaya çıkacağını kavramış, güzellik duygusu ve estetik anlayışı gelişmiş, kültürlü, milli ve manevi değerlere sahip yüksek karakterli bireyler olarak yetiştirilmesine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Projeyle, kitap okuyan öğrencilerden oluşan örnek bir topluluk dolayısıyla kitap okuma alışkanlığı kazanmış bir toplum oluşturulması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin kitap okumaları sayesinde onların düşünce eğitimini de desteklemek, böylece akıcı konuşma, etkili yazma, yorumlama gibi becerilerini geliştirmek amaçlanmaktadır. Okuma alışkanlığında etkili olan çevre ve ailelere, öğrencilerin okuma alışkanlığını geliştirmeleri konusunda katkı sağlamak. Türkçenin doğru ve güzel kullanılmasını sağlamak, okuduğunu anlama ve anlatım becerilerinin geliştirilmesini sağlamak. Öğrencilerin nitelikli kitap tercih etmelerini ve okumalarını sağlamak. Kısacası; Ladik ilçesi genelinde okuma kültürünü geliştirmektir.
VI. HEDEFLER
-Okullarımızda eğitim gören öğrenciler ile bu okullarda görev yapan yönetici, öğretmenler ve personel arasında okuma alışkanlığını yaygınlaştırmak.
-Öğrencilerimizin dünyaya, olaylara, insanlara farklı açıdan bakma alışkanlığı kazandırarak, kavrama güçlerini geliştirmek.
-Öğrencilere etkili düşünebilme, yazabilme ve problem çözme becerileri kazandırmak.
-“Maddi yetersizliği”, kitap okumamak için mazeret olmaktan çıkarmak.
-Kitaplara daha kolay ulaşılması için olanak sağlamak.
a. KAPSAM
Lâdik’teki ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören öğrenciler ve personel.
b. İLKELER
1. Proje İlçemiz Kaymakamlığının onayı ile Lâdik’teki tüm ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine ve personeline uygulanacaktır.
2. Proje bir plan ve program çerçevesinde yürütülecek ve uygulanacaktır.
3. Projenin uygulanmasından Okulların yöneticileri sorumlu olacaktır.
4. Proje, Proje Yürütme Kurulu tarafından takip edilir.
- Yürütülen faaliyetler Proje Değerlendirme Kurulu tarafından izlenerek, mevcut durum analizi yapılacaktır, periyodik aralıklarla Proje Yürütme Kurulu bilgilendirilecektir.
6. Gerçekleştirilen olumlu faaliyetlerin tanıtımı ve paylaşımı okul müdürlüklerinin Web sitelerinde yapılacaktır.
7. Okullardan gelen veriler raporlaştırılarak komisyon tarafından değerlendirilecektir.
İKİNCİ BÖLÜM
I. UYGULAMA
Proje Yürütme Kurulu (PYK):
Hüseyin ÖZAY Şube . Müdürü
Fatih AKKUŞ Şube . Müdürü
Bahri YAMAN – Şef
a)Proje Yürütme Kurulu’nun Görevleri:
1-Proje taslağını hazırlar.
2-Projeyi okul idarecileri ve öğretmenlere duyurarak başlatır.
3-Proje ile ilgili getirilen önerilerin incelenmesi, uygulama kararlarının alınması, bölümler arasında faaliyetlerin koordine edilmesi ve projenin gelişiminin takip edilmesinden sorumludur.
b) Okul Proje Değerlendirme Kurulu: Okullarda kurulacak olan komisyonlarca, okuma çizelgeleri oluşturulacak, aylık öğrencilerin okuma alışkanlıkları değerlendirilecek ve raporlanıp İlçe milli Eğitime gönderilmesi.
Proje Değerlendirme Kurulu:
Aykan SANCI – Ladik İlçe Milli Eğitim Müdürü
Fatih AKKUŞ – Şube Müdürü
Hüseyin ÖZAY – Şube Müdürü
Bahri YAMAN – Şef
Proje Değerlendirme Kurulu’nun Görevleri:
1-Projenin uygulanma aşamalarında okullara ve pansiyonlara giderek proje ile ilgili önerileri değerlendirir.
2- Proje sonunda okullardan gelen raporları değerlendirir.
3- Proje sonuç raporunu hazırlar.
II. UYGULAMA SÜRECİ VE BASAMAKLARI
İlçemiz öğrencilerinin ve okul pansiyonlarında kalan öğrencilerin okuyacakları kitapların temini İlçemiz Milli Eğitim Müdürlüğünce öğrencilerin seviyesine uygun eserlerden İlçemiz Ladik Atatürk Halk Kütüphanesi aracılığı ile sağlanacaktır.
Öncelikle; İlçe Müdürlüğümüzde ve kurumlarda /okullarımızda “Kitap Okuma Komisyonları” oluşturularak, kitap okuma komisyonlarında ( Okul/Kurum PYK )ilçemizdeki okul/kurum pansiyon her birinde uygulamadan sorumlu bir Müdür Yardımcısı, Sınıf Öğretmenleri (her sınıf düzeyinde bir öğretmen), Okul Rehber Öğretmenleri ve Türkçe/Türk Dili Edebiyatı Öğretmenlerinden oluşturulacaktır.
“Düşün Taşın Okuma Yaşın Projesiyle” yukarıda belirtilen okul türleri ve sınıflar bazında hafta içi her gün ilk ders saati başında 15 dakika, pansiyonda kalan öğrencilere ise; hafta içi her akşam etüt saati öncesi 30 dakika süreyle okuma etkinliği yapılacaktır.
Komisyonda görevli idareci ve öğretmenler ay sonunda o ay içinde kitabını üç kez ve daha fazla getirmeyen sürece aktif katılım sağlamayan öğrenci ve velileriyle görüşülmesi ayrıca rapor halinde değerlendirmelerin İlçemiz Müdürlüğüne sunulması. Yine kitap okuma sürecine aktif katılım sağlayan ön plana çıkan öğrenciler komisyon tarafından belirlenerek sürpriz hediyeler ile okullar tarafından bir program çerçevesinde ödüllendirilecektir. Aynı zamanda İlçemiz Atatürk Halk Kütüphanesince ayda bir gün projeye dahil olan okulumuzda kitap sergisi açılacaktır.
1. Projenin hazırlanması ve onaya sunulması,
2. Okul Müdürleri ile toplantı yapılması,
3. Eğitim-öğretim süresince yapılacak çalışmaların planlanması,
4. Çalışmanın gerçekleşeceği gün ve saatin belirlenmesi,
5. Okunacak kitapların temini
6. Yapılan çalışmalarla ilgili yılsonu raporunun hazırlanması.
III. EYLEM PLANI
Faaliyetin Adı
|
OCAK 2016 |
ŞUBAT 2016 |
MART 2016 |
NİSAN 2016 |
MAYIS 2016 |
HAZİRAN 2016 |
Yayın Tarihi: 25.11.2018 Adres: Koğa Mahallesi Gaziler Caddesi N39 Ladik/Samsun Telefon: 03627713051 Erişilebilirlik Menüsü (CTRL+Y)Uygulama DiliEkran Okuyucu Büyük Metin Bağlantı Vurgula Metni Sola Hizala Metni Sağa Hizala Metni Ortala Disleksi Dostu Kontrast Solgunlaştırma Düşük Doygunluk Yüksek Doygunluk Okunaklı Font Satır Aralığı |